1

sobota, 9 stycznia 2010

2000-2009 Cz. IV Przebój Dance

W tej kategorii będzie mi wyjątkowo trudno. Zarówno w 2000 jak i teraz jest cała masa świetnych i popularnych kawałków z tej kategorii. Żeby było obiektywnie postanowiłem posłużyć się netem i wyłowić z tego co najbardziej zapadło mi w pamięć najpopularniejsze utwory. Na koniec wybrałem najmilsze dla ucha już całkowicie subiektywnie.

Koło 1999 furorę zaczął robić francuski house. Cała masa świetnych piosenek, chrakterystyczne brzmenie. Po 10 latach piosenki Modjo czy Daft Punk brzmią aktualnie. Można powiedzieć, że cały gatunek był trochę poza czasem. Wykonawcy używali sampli z przełomu lat 70 i 80, nie naśladowali chwilowych mód a jednocześnie stworzyli własne, niepowtarzalne i bardzo charakterystyczne brzmienie. Koło 2003 kiedy to mój wówczas ulubiony styl stał się passe po raz pierwszy poczułem, że się starzeję ;)



Jeszcze trudniej było z przebojem 2009. Na ten rok przypadał debiut Little Boots, Frankmusic, La Roux, świetna płytka Royksopp, pierwszy od dłuższego czasu przebój S.E.Bextor. Postanowiłem sprawdzić rankingi piosenek, wykoanwców i subiektywnie coś wybrać. Chyba najbardziej ciesze się z bardzo dużej popularności La Roux. Z zupełnie nieznanego wykonawcy gwiazda z pierwszej dziesiątki, także w Polsce. Pamiętam jak rok temu przypadkiem trafiłem na jej piosenkę na blogu z muzyką electro. Potem próbowałem poszukać płyty, czegokolwiek o wykonawcy, znalazłem jedynie profil na last fm. Kilka miesięcy później, w wakacje utwór Bulletproof do znudzenia okupował radio i tv a na niekórych polskich listach przebojów święci triumfy do dziś...
 Wybrałem pierwszą, mniej znaną piosenkę, od której zaczęła się kariera La Roux.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz