1

sobota, 30 stycznia 2010

Sielankowo 1

W cyklu Sielankowo będą pojawiać się piosenki, które najmocniej grają na emocjach, są piękne czy wzruszające a odkryłem je dzięki starym winylom.
Jako dzieciak często zastanawiałem się co jest nagrane na winylowych płytach, schowanych na najwyższej półce regału z książkami. Kiedy miałem 14 lat postanowiłem wreszcie sprawdzić. Przyniosłem z piwnicy stary gramofon i przez kilka miesięcy w wolnych chwilach odsłuchiwałem płyty odkrywając muzykę sprzed 30 lat. Większość z nich pochodziła z lat 60 i początku 70. - później rodzice korzystali z magentofonu.



Na początek bardzo ważna dla mnie piosenka Haliny Frąckowiak w 1972 r. - Daleko od swej dziewczyny. Utwór pojawia się na późniejszej płycie - "Zagrajcie nam dzisiaj wszystkie srebrne dzwony" Katarzyny Gartner i Ernesta Brylla i z niej go znam. W brzeminiu jest coś bardzo charakterystycznego dla tamtego okresu, taka może i tandetna (jak ścieżka dzwiękowa Trędowatej) ale łapiąca za serce melodyjność. Mimo mód na nawiązywanie do poprzednich epok w muzyce nikt tego stylu nie reanimował w późniejszych okresach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz