1

piątek, 15 stycznia 2010

Living on video (teledyski, które odmieniają życie) 1

Taki nowy cykl a może tylko jeden odcinek z teledyskami, których nie sposób zapomnieć... a każdy z innnego powodu. Ostatnio trochę słuchałem starych singli Blondie a przy okazji jeszcze raz przypomniałem inne piosenki nowofalowe z drugiej połowy lat 70. Ten okres robi na mnie jakieś szczególne wrażenie, może dlatego że te brzmienia były swierze a świat muzyki przeżywał prawdziwy zalew rodzących się gatunków- prawie równo z disco pojawił się new romantic, syntch pop, italo disco (oczywiście jeszcze przez kilka lat nie używało się tych nazw) a po rockowej stronie rocka progresywnego zastąpiły zespoły grające prosty punk czy ska. W każdym gatunku przewija się jeden trend - postawienie na melodyjność, uproszczenie instrumentarium do minimum i wrzucenie elektroniki, syntezatorów już nie jako ciekawego tła ale na często na pierwszy plan. Wracając do tematu przypomniałem sobie teledysk, który szczególnie mnie bawi. Dwie panie w czerwonych getrach idą w tańcu na taki spontan, że nie zdziwie się jeśli przeciętna piosenka Cool For Cats im (ich tańcu) zawdzięcza ogromną popularność na Wyspach w 1979r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz